söndag 15 november 2015

10 år som orch

Söndag 15:e november, Pride är bakom mig och så även min första vecka på Gotland sen flytten från Lund. Idag har jag mått perverst dåligt. Det är på grund av 1. PMS 2. stress 3. vår fula värld 4. sjuk?? mer sjuk nu? tror jag==vet inte.

Tillbaka till Pride. Gotland Pride firas varje år under 1 vecka i november. DDV höll i själva >>Pridefesten<< på fredagen, än en gång i Visbys hjärta Wisby Strand vid Almedalen. Till min stora sorg missade jag invigningsfesten i Börs, a k a Mystiska Fetischklubben, vilken är en storslagen lokal där snusket florerar nattetid bakom stängda röda sammetsdraperier. Det är iallafall min vision av MF, vilken i själva verket är en biosalong vid namn Röda Kvarn som köptes av hungriga hotellvargar. En gång för ett par år sedan gick jag och en dåvarande vän förbi MF vilken till vår nyfikenhet hade dörren på glänt. Därinne var ljusen tända och putsat silver stod på borden. Vi väntade kvar, glodde som små börn och huttrade i kylan. plötsligt - vi blev invinkade av en hand. Vi klev in i en dyr värld 100 år bak i tiden. Enorma tavlor i taket och gulddetaljer i kitschigt överflöd. Fick rundvisning av två oroliga hotellvärdar. Vi fick tillome gå hem sen, det kändes inte självklart då det var kidnappningsaura kring våra guider.

(på bild: nån kö till Röda kvar, typ 2003)

Tillbaka till Pride igen. Det gick sämre än förväntat, bara ca 200 gäster under kvällen. Förra årets Pride fick vi iallafall in 250 st, men det kanske berodde på vår attraktiva huvudakt Silvana Imam. Denna år satsade vi dubbelt allt, brassade på med 2 dansgolv och 2 huvudakter och 5 olika DJ-akter. Vi hade jagat varje tidning och varit med i radio och affischerat och samarbetat med alla och horat ut oss så mycket vi förmådde. Ändå gick vi back. Typisk småstadssyndrom. Suck. Personligen gick det upp och ned, överdoserade inte socialt utan fick perfekta mängder hela natten. Flängde runt som Borat på tjack, alltid ngt att göra så jag hann inte fördjupa mig i någon eller något ö h t. Upptäckte tidigt att min ex-sambo tillika fiende (på hennes initiativ) var på festen, vi sprang in i varann under en svag stund då jag var töntigt ensam. Hon såg överlägset på mig. Det kan jag ge henne.

+ med kvällen: 

Alla vilddjur som tjöt och dansade på våra golv

Amanda som kunde spela trumpet samtidigt som hen bankande på på trumsetet

All gratis öl

Att koppla av i logen.
  DDV samlades framåt slutet av festen i logen för att prata igenom arrangemanget. F sjönk ned i soffan med chipsskålen parkerad under hakan och J distraherade fokus genom att berättade anekdoter från sitt gamla dubbelliv. För J har levt 10 år som Orch. J berättade om att gå upp på morgonen, spendera 2 h åt att ta på sig silikonmask och 10 kg tung dräkt för att sen jaga runt i typ Hälsingland tillsammans med 40 andra lika hängivna lajvande träskpunkare. Riva folk i ansiktet och gråta i sömnen med huvudet åt fel håll i sovsäcken. Darth vader i ett militärtält. 10 år.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar