onsdag 18 november 2015

Det Vita Bläcket

Bok: Läser Det vita bläcket, flera gånger om. Språket går rakt in i mig och det gör ont att bli gripen om hjärnan, om strupen. AK är ett mästerligt GBG-emo som rör om med svärta och petar i mina sår. Har suktat i över 1 år efter denna kortroman och väntan var den värd. Jag är glad att få rekommendera denna bok, att få ha den i mina händer. hitta den här: https://knivtid.wordpress.com/

Tack AK! för dina texter, för dig.

Musik:

- iom arbetet med musiken lyssnar jag mycket på Burial, för att komma in på rätt spår. Det är min ritual, att lyssna på EPn Kindred och Street Halo innan jag sätter igång.

- Anna von Hausswolff är i The Miraculous nu hårdare, dovare, rör sig i lägre register. Har inte fastnat för henne tidigare, men nu finns det en chans.

- Arre! Arre! s album A.T.T.A.C.K fick genast sin plats i punklistan. Kul att de är baserade i staden jag ska flytta till, kmr lätt se dem live då.

- Erik Lundin's album Suedi. rappar Annie Lööf  i låten med samma namn, det går inte att inte gilla.

 - CocoRosies nya album Heartache City som jag skrivit om förut. Låten Lost Girls är ett måste att höra.

Bandet Vaken har släppt ett album med samma namn, pop/punk med stökiga trummor och gitarrer. Fastnar snabbt, förvånar inte.

- Nils Frahm har satt ihop ett mixtape i samarbete med Late night tales. Lyckas galet bra med att väva in en i lugn, testade nyss ute på nattpromenaden. perfekt.

Rotten Mind - I'm alone even with you - punk att dansa till. Ännu ett album som inte förvånar, bara levererar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar