fredag 6 november 2015

Goodbye 4ever

Jag firar min sista natt i Lund genom att sitta på rummet i de stolta söderkvarteren och låta tiden rimma iväg. Utanför hör jag Mejeriet dunka dovt på andra sidan gatan, vad jag vet spelar en av mina fellow twöttrare där ikväll. Funderade kort på att glida in på DM och bjuda över mig själv, men jag kan inte låtsas gilla någons musik sådär rakt upp i dens lilla skäggiga ansikte. Och sällskap är jag inte mycket till. Någon försökte hälsa på mig tidigare idag när jag vaggade iväg mot tvättstugan, jag blev så ställd av initiativet att jag bara väste mot den stackars grannen. Jag har börjat tvivla på min sociala förmåga efter långa perioder av umgängestorka.

Jag vill tacka alla som gjort mig sällskap under mina 6 veckor i Skånes egna lilla studentrövhal:
- Min sugermama tillika sambo Annica, som alltid bjudit med mig till olika tillställningar och dragit hem allt en kan önska från sina vistelser i Börlin


Det tar typ slut där? Haft över 2 till på lägenhetsvisning. Det har dock alltid varit såhär, i det senaste kollektivet i Visby också. Mina sambos fick ständigt besök medan jag stod med luren i handen och faktiskt aldrig lyckades locka över någon från fastlandet. Men det är väl så att mina vänner är vildkatter som inte har förutsättningarna som krävs för att resa. Det är ju både dyrt och långa resesträckor va. Och att jag är lite kort på vänner, kanhända. Speciellt nu har jag lätt för att glömma alla jag har i mitt liv och känna mig som ett litet ensamt Knytte i stora dumma Skåne.

Men imorgon reser jag till STHLM med morgontåget. Det är en plats som jag till min förvåning har flest vänner i numer, vilket är ett förbannat bakslag då jag skyr huvudstaden som pesten. Staden av elitism kiss och kyla, jag har fan klafsat runt på popaganda under sensommaren och ändå frusit. Folk är så jävla avslagna där, med ögonen fästa någonstans lång bort över ens axel. Dyrt att andas samt omöjligt att planka är det också, satans fasciststad. Eftersom jag inte gillar STHLM så stannar jag aldrig länge och hinner således inte träffa alla jag saknar. Julia, Love m Eli & Miranda, Cori, Adori, AK, Wetterrotarna, Ice Queen. Men några ska jag hinna träffa innan färjan styr mot Gotland på Söndag.

Lund, jag önskar med hela mitt hjärta att vi aldrig behöver mötas såhär igen, och om vi måste så ska det vara under helt andra förutsättningar. Jag har inte ens tagit kort på dig mer än från mitt sovrumsfönster, så lite vill jag minnas tiden med dig. Du är ett hål i tiden, Lund.

Väl mött
100 Hundar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar