söndag 22 november 2015

HAFFLA


Idag dog telefönen, det verkar gå en epidemi hos mobiler nu. Dret. Men jag har avslutat ett arbete idag, så jag är nöjd. Dansade lite till Sudei på nattpromenaden, bilarna smyger förbi en som vespor, de har inte bytt till vinterdäck än. Samplingen i Erik Lundin's Haffla är mästerlig. Undrar vad det är för kör. Det finns en kassett som jag bär med mig överallt, en inspelning av den bulgariska kvinnokören. Det skulle kunna va ett av deras stycken som samplats.*

Amason har släpp en ny EP, Flygplatsen heter den. Tydligen har de gjort en cover på Tjugonde, drar ned tempot. Det går inte att inte va kär i Amanda Bergman, synd att jag inte fattade det när vi va vägg i vägg på biskops förra året.

Började tänka på en låt igen, apropå Mattis. Började leta, måstehittalåten. hittade den: Råd Kjetil Senza Testa & Mattias Alkberg - Dödligt Vapen. "Mina blommor är djupare än dina. Är det verkligen blommor? frågar du. Aa, de är de, är mitt svar. Men jag vänder mig bort när jag säger det, rutan nedvevad, du hör det inte."

Jag har 2 veckor kvar på Gotland, sen drar jag till GBG. Det är det enda jag längtar till. Sen flyttar jag in i Malmö, ett långvarigt boende är det tänkt att vara. Har inte spenderat mer än 9 mån i samma hem på 4 år. Sjükt, är det.


*sömnlös, kollade upp de, fattar varför jag hakade upp mig på samplingen. Den är tagen från den Melanesiska kören, samma kör som är samplad i Lorentz låt Där dit vinden kommer. hör här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar