måndag 23 maj 2016

från under stenen

Idag skickade jag mail till svt öppet arkiv. De trashade än en gång min lördagskväll genom att ha gjort slut med SPUNG s2 igen. Skicka ett mail och fråga ni med väl.

Idag bloggar jag från under stenen - den har legat över min kroppshydda hela våren, men nu har jag lyckats baxa undan tillräckligt mycket av den för att kunna se ljuset mellan trädtopparna. Alltså - skiten börjar lätta lide. Jag fick i eftermiddags reda på att min hemtenta från helvetet blivit väl godkänd och min arbetsköpare (som blandat ihop mig med min fru) sa att jag skulle kunna få jobba extra nästa vecka. Den sa typ "på måndag ska du få stirra på människor på stan en halvtimme i taget. du får betalt för heltimmar". Jag ba ja vet inte vad det betyder men RAJ RAJ. Allt detta mynnar dock ut i att v 22 kommer bli fullkomligt vidrig, eftersom jag kommer jobba extra mkt + skriva min sista hemtentamen.

I övrigt ser jag fram emot sommar för första gången sen jagvetinte, detta eftersom jag och min fru ska resa genom Sverige med slutstopp Umeå (eventuellt Kiruna). Jag kommer ha sommarlov i 2 månader. omg. Jag kommer antagligen bara lalla runt i hemmet och flytta runt på andras saker och läsa lite förstrött i olika tidningar. Spilla kaffe på barnets teckningar och skicka panikartade sms till vänner, cykla till Sorgenfri och stirra på ödetomten. Promenera runt i Pildammsparken och försöka hålla vemodet på åtminstone armlängds avstånd. Oroa mig, känna på askens blad, stjäla syren, grina. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar