fredag 30 oktober 2015

klämtande dagar

En sak som händer i Lund är att jag med rörande exakthet får reda på vad jag inte vill ha som vardag och vad jag inte vill ha hos en hemstad. Det är också ett omdöme, en stad där en får öva på uteslutningsmetoden. Jag har haft så mycket tid i Lund, jag har vadat genom drivor av tjock tjock tid och tiden har inte brytt sig, den har breddat ut sig i ett lika tjockt lager över mina dagar, varje dag.

måsten:

- Jag måste schemalägga mina dagar. Jag måste sätta ett klockslag för när det är no more work 4 2day. Annars kommer jag aldrig kunna luta mig tillbaka ordentligt och lägga upp fötterna på en pall utan dåligt samvete. Annars kommer jag fortsätta skjuta på arbetet. Annars kommer jag inte kunna tvinga mig att fördjupa mig i processen, vilket är vad som krävs för att jag ska 1 komma nån vart 2 tycka att det är kul ö h t.

- Måste ha roligt. Måste ha roligt. Måste sluta ha tråkigt. obs viktigt (jag hade väldigt tråkig vid stunden som denna insikt än en gång slog mig)

- Måste sluta vinna vuxenpoäng. Att vara vuxen är det tråkigaste som hänt mig. 4ever börn.

mål:

- Jag ska få titeln Södra Sveriges Största As. Norra Sverige är i en klass för sig som jag inte ens vågar snudda vid, men priset som det jävligaste fanskapet i södra ska nog gå fint. Inte blir det nån barnlek, men det som är värt något ska kännas

- Föregående mål går hand i hand med detta: det ska ballas uuuur, på flera plan. tex: Jag och Ice Queen kom fram till det en sensommarkväll, att vi behöver börja öva mindfulness genom att återuppta vårat flitiga festande. Inget mer plaska i den grunda delen av poolen. Utmaningen i detta är att jag är en s k tvåhövdad slampa (fri översättning från two-faced bitch): jag har ett behov av fart och lider av en obotlig nyfikenhet. Samtidigt vill- och vet jag att det krävs inbitet- och tidskrävande arbete för att kunna åstadkomma något. Jag är en rastlös själ som vill ägna mig åt en lugn och stabil stens arbete. Hur jag tar mig till för att nå målet återstår att se. Spannend, spannend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar