lördag 31 oktober 2015

Projekt 100 HUNDAR

Idag har jag inte haft tid att må dåligt, masade mig ur sängen och tog genast Öresundståg mot Malmö. Väl där mötte jag upp med min fru och gick till dotterbolagets live-vernissage vid galleri Slätten. Live-vernissage: att verken som ställs ut målas under tiden som vernissagen pågår.

Icke-medlemmar i DB fick nöja sig med att måla med spritpennor på golvet, så vi satte oss snällt i hörnet av lokalen med varsin penna i tassarna. Utbrytarhjärnan släpper inte taget om Cyklopens mail, den snurrar vidare, 100 Hundar. Så vi kläckte idén om att måla 100 hundar, exakt. Tog ca 3 timmar och 6 personers händer. Vi fick många komplimanger, sen spillde nån ett glas vatten över teckningen och vernissagen stängde. happ.
2 figurer til höger: min frus
svarta blobben: min

Nu ska jag iväg på 2 st kalas. hurr hurr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar