fredag 15 januari 2016

zzzzzzz

Idag vaknade jag upp igen. Jag fann mail i inkorgen och ett av dem var från nissepedia som informerade mig om att de planerar att släppa en ny upplaga av sin bok till våren. Och att en kan bli publicerad där. Fint. Framför allt fint att nissepedia hörde av sig och gjorde sin existens påmind, eftersom jag gör vad som helst för distraktionsmedel. Jag skrev dessa två imorse, inspirerade av tidigare blogginlägg:

Oskarshamn

Hatar samhället

Det är xxxtremt frustrerande att ha sitt intresse som arbete. Det ligger toknära hjärtat och jag vet inte vad jag ska göra av min fritid. Egentligen kan jag inte skilja på fritid och arbetstid längre. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag vet inte vad som vore bättre. Det är förvisso inte en bra idé att behöva arbeta från första början.

Folk är så oändligt tråkiga. Jag blir provocerad. Relationer överlag gör mig utmattad. Jag vill släcka lampan och gå och lägga mig. Jag har gett mig in i något dumt igen. Jag lovade mig själv att ha det vamos a la playa i vår, men jag bröt löftet innan det ens blivit 2016. Nystart är blaha. Jag tycker inte om när folk är sura på mig utan att berätta vad det handlar om. Speciellt det beteendet avskyr jag då jag själv har gjort det och jag vet hur själviskt det är. Jag vill aldrig va det barnet igen. Jag skäms över det barnet och jag får en stark reaktion varje gång jag stöter på det. Jag gillar inte heller härskartekniker (jojo kontroversiell åsikt). Jag gillar att kunna kommunicera bortom barriärer, eller att åtminstone få svepa in sig i känslan. Att få närvaro, att få lita på någon och att inte ha ett frö av oro i bröstet. Jag pratade med A i telefon idag. A är den tryggaste personen jag känner. Trygg som i att jag vet att hon vet. Hon vet att hon aldrig kommer veta. Jag sa det, att jag känner mig trygg med henne för hon kommer aldrig sluta förändras och hon låtsas inte som något annat. Hon kommer aldrig vara säker och det kommer inte jag heller.

Jag undrar 1000 saker. Jag ändrar mig hela tiden. Jag står förundrad. Det mesta är trist. Jag har fått ett fast sovschema som jag håller på att förstöra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar