torsdag 17 december 2015

tillbaka till bloggy

Idag fick jag tillbaka min datta från reparatören. Jag har inget minne av att ha hämtat denna bild, och allt pekar mot att reparatören (som fick mitt lösenord) har laddat ned den. Jag hoppas att det var en god middag

Under tiden som jag varit borta från bloggy har jag hunnit ta 1 veckas avbrott i Götebarg samt flytta in i Malmö. Jag reste för första gången på 3 år med flyg, övervakade motorerna genom fönstren, drack svart och försökte få en överblick av min närmaste framtid. Planerade vistelsen i GBG, planerade samtal, planerade tider, datum. Jag var spänd och hungrig på sentimentalitet. Vi landade efter 50 minuter vilket kändes fullständigt absurt, jag brukar annars ägna ca 13 h åt att resa med tåg/båt/pendel Gotland - GBG. Tänkte att inget bra kan vara såhär bekvämt.

J mötte upp mig vid centralen, den kramade om mig länge med en cigg i näven. Dens leende lös i Nordstans jämngråa, dess täta regn. Vi konstaterade att vi hade likadana handskar och fångade 6:an mot Wieselgrens där jag skulle bo hos J.
   Jag har lyckats lära känna en handfull människor bosatta i stan nu, och hade stämt möte med J, rymdren, N, S, katten, Frida (kvinnan som spottade sin kirurg i ansiktet) samt O, som vi delar på.

Jag träffade upp Frida på lördagen vid Järntorget, 20 min efter avtalad tid, jag klandrade kontrollanter. Jag hade låtit mig luras med på en runda på andra lång. Frida berättade om sin operation av lillhjärnan och hur hon gått runt i knarkdimmor i en månad, visade sina stygn i bakhuvudet. vi gick i sakta mak mot King's head, måttade små steg eftersom hon inte kunde förmå sin kropp att arbeta större än så. King's head var ett infekterat rövhål från första stund vi steg in, trängdes längs ett bord med 4 bredbenta som shottade sexor. 2 öl, jackor av. Samtal om Semlan och Ice queen, om hur vida julkalendern med Kjell är för krystad för att va rolig, om nyåret när allt så vackert ballade ur. Mot slutet anslöt sig även O och jag höll honom ömt i handen medan jag berättade att jag ska skära av honom både kuk och tår. Love has many ways. Runt 00 rörde vi oss bortåt, jag hade börja ha roligare inlåst på toa och hade huvudverk efter att ha skrikpratat i 3 timmar. Ledsen på vagnen hem. somnade 04.

Samma dag som jag anlände till GBG stämde jag och rymdren träff, tisdag kväll vid vågmästar. Visade sig efter några sms att vi väntade på varann i olika ändar av hållplatsen som 2 idioter. Jag hade utslag av längt i hjärtgropen och gick mot rödljusen tills hens ände. Det var 6 månader sedan vi senast hade setts. Vi höll om varann ett tag innan vi släppte och styrde stegen mot den lokala puben, hade mycket att gå igenom, mycket att göra. Pastahouse va behagligt med många tomma hörn, rymdren sa att vi skulle akta oss för att sitta nära toan pga gobbarna som svärmade runt där. vi gömde oss men slapp ändå inte, de spydde med snopparna och munnarna och vankade av och an mellan toa, oss och ännu en stor stark. Rymdren satte på sig sina glasögon. Jag skrek och gnällde och kliade hål i ansiktet. jag vill ha allt, jag är dom i huvve. Vi pratade om 6 gångna månader, om riven ost, om sex och om att blåsa ut som en plastpåse i körbanan. Vi planerade vårt stora projekt, ostrullning (som vi genomförde, hurr!). Efter 5 h av intense emo reunion tog vi notan och sa hej för kvällen - vi hann ses 4 gånger under min vistelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar