lördag 5 december 2015

med näsa som en knarkhund

idag har lommat runt i underställ och inte satt foten utanför dörren ö h t. stormen river och sliter hårt i gotland fortfarande, det är frustrerande, och inte bara för att en drattar i backen så fort en går ut. jag är redigt led på alla väderleksrapporter, att vädret är så närvarande, att det är miljömöte i paris, att inget är som det borde va väderleksmässigt. jag blir trött!! led!! vill kunna styra själv över den mängd information jag ska ha på halsen varje dag, bara lide, snälla. lide lide.

idag byggde jag en välvd mur av mina böcker. färgade även håret och kunde konstatera att jag ser ut som typ joan jett möter mitt emo-ideal när jag va 13. sen dess har jag haft hatt på huvudet. i fredags var det var tungt och kalas och sen grät jag på en nattbuss. stormen brusade tyst som en radio utanför, helga hade tillfälligt lagt sig. sen nu i morse vaknade jag med en förkylning som envist satt sig tillrätta i mina bihålor. min hörsel är gravt nedsatt, halsen retad och näsan är täppt. som en knarkhund märker jag ändå att jag luktar kåt fitta, katten luktar tarm och mitt rum luktar inrökt. det är glatt

November mixtape (utan inbördes ordning)
1. CocoRosie - Lost girls
2. The Knife -Ready to lose
3. Vaken - Dålig måne 
4. Hiatus - Turbine
5. Mala - Expected
6. Four Tet - Lion (Jamie xx remix)
7. Rotten mind - Your voice inside my head
8.  Arre! Arre! - Fight the system
9. Erik Lundin - Haffla
10. Amason - Flygplatsen
11. Anna von Hausswolff - Pomperipossa
12. Nils Frahm - Them (solo piano edit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar